Novinky

Výšlap Českým středohořím z Dobkovic do Jílového...

07.09.2013 19:04

V sobotu 7. září se na zahradě u kamarádky Míly v Jílovém budou slavit troje parťácké narozeniny. Máme tam přijít nejpozději ve tři odpoledne. Před tím ještě musíme zvládnout pravidelnou sobotní túru. To je náročné vymýšlení... Nakonec to dopadlo tak, že jsme v 8:28 odjeli z Děčína do Dobkovic a odtut šli přes Sedmihoří, Javory a Javorský vrch do Jílového. Příchod k Míle byl přesný. Ve 14:30. A pak nám bylo krásně. Míla upekla vynikající věnečky a ještě nějaké koláče, uvařila dýňovou polévku... Dál už to nebudu rozebírat. Děkujeme! Celou fotoreportáž najdete tady:

picasaweb.google.com/olda.dvt/20130907CeskeStredohoriZDobkovicPresSedmihoriAJavorskyVrchDoJiloveho

Olda DVT

Výšlap v sobotu 24.8.2013...

24.08.2013 19:08

Již dlouho jsme nebyli v té opravdové divočině Národního parku České Švýcarsko. Tak jsme se tam tedy podívali a prošli jsme opravdu místa, kde jsem ani já ještě nebyl. Opravdu. Konkrétně šlo o Limberskou cestu k Sokolímu vrchu a hlavně o rokli, kterou jsme se dostali od Sokolího vrchu do Malého Můstkového dolu. No nic, čtěte a dívejte se sami:

picasaweb.google.com/olda.dvt/20130824CeskeSvycarskoTuraDivocinouTjPesinamiBezTuristickychZnacek

Olda DVT

Nezkrotnou divočinou Českého Švýcarska od Doubice přes Černou bránu a Myší Díry do Jetřichovic...

17.08.2013 19:04

Bylo, nebylo... Za devatery kopci a devatery řekami leží České Švýcarsko. Moje milované České Švýcarsko. Krahujčí důl (Konírenská zkratka), Divoká rokle, Černá brána, Zadní Mostkový důl, Pryskyřičný důl, Myší díry... Říká vám to něco? Že ne? Tak se tam pojďte se mnou podívat:

picasaweb.google.com/olda.dvt/20130817CeskeSvycarskoZDoubiceNaCernouBranuAPresEustachaDoJetrichovic

Olda DVT

Túra v sobotu 10.8.2013 z Hinterhermsdorfu...

10.08.2013 20:41

V severní části Saského Švýcarska - v okolí Hinterhermsdofu - jsem již dlouho nebyl a tak jsme se tam tedy zajeli s kamarády podívat. A podíváme se tam tento rok ještě vícekrát! Máte-li chuť zavítat tam také, prosím, pokračujte tady:

picasaweb.google.com/olda.dvt/20130810SaskeSvycarskoZHinterhermsdorfuPresPohlshornyKZeughasuAZpet

Olda DVT

V sobotu 3.8.2013 jsem vyrazil zcela sám v 6 hodin ráno z Děčína do Mikulášovic...

03.08.2013 19:37

Z Mikulášovic horního nádraží jsem to vzal přes Weifberg a Hinterhermsdorf do Saského Švýcarska a kamarádům jsem tam naplánoval minimálně čtyři krásné túry. Podívat se na moji trasu podrobněji můžete tady:

picasaweb.google.com/olda.dvt/20130803ZMikulasovicPresWeifbergHinterhermsdofANiedereSchleuseDoVysokeLipy

Sobota 20.7. byla věnována hornictví v Krušných horách

20.07.2013 18:46

Prostě jsme jeli do Bohosudova, pak šli do Krupky, nad ní jsme navštívili prohlídkovou štolu Starý Martin a zpět do Bohosudova jsme se dostali přes Komáří vížku a údolím Unčínského potoka. Byl to zajímavý a poučný výlet. Když jsme viděli v jakých podmínkách pracovali havíři, jsme rádi, že žijeme v dnešní době... Více se dočtete na picasawebu:

picasaweb.google.com/olda.dvt/20130720StolaStaryMartinAnebZBohosudovaPresKomariVizkuDoBohosudova#

V sobotu 13.7.2013 jsme byli po osmi měsících v Lužických horách

18.07.2013 18:15

Šli jsme krásnou neznačenou trasou přes hory a doly - přes Popelovou horu a Malý Buk na Polevský vrch a pak přes údolí Pryského potoka a Stříbrný vrch zpět do Kytlic. Bylo celkem chladno a tak byla krásná viditelnost. Z Polevského vrchu jsme dokonce viděli až Trosky v Českém ráji vzdálené od nás 60 km! Byla to krásná sobota. Fotoreportáž najdete tady:

picasaweb.google.com/olda.dvt/20130713LuzickymiHoramiZKytlicPresPopelovouHoruMalyBukAPolevskyVrchDoKytlic

Kontrola hraničních kamenů na hranici mezi Královým mlýnem a Kristiným Hrádkem

15.07.2013 18:20

V sobotu 29.6.2013 jsme vyrazili na "malou" túru jen kolem Děčína. Z Maxiček kolem Mlýnského rybníku na hranici s Německem, po hranici ke Kristininu Hrádku, odtud k Vlčímu jezeru a pak do Bělé k Bolfíkům na zelňačku. Byla to hezká a náročná túra, museli jsme překonat čtyři rozvodněné vodní toky a našlapali jsme 19 km. Více o této trase se dozvíte tady:

picasaweb.google.com/olda.dvt/20130629ZMaxicekKolemKralovaMlynaNaHraniceAPresKristinHradekDoBele

Výšlap na svatyni Hadí pramen

06.07.2013 18:26

Hadí pramen upravili do dnešní podoby v roce 1991 tři kamarádi. Jarda "Šarik" Šárovec, Zdeněk "Kašpárek" Bis a Olda "DVT" Petlach.

Povídání o tom najdete zde: www.devetak.borec.cz/pam08.htm

Ten třetí jsem já a Šarik i Kašpárek Haďák už jen hlídají z nekonečného Velkého vandru tam kdesi nahoře ve hvězdách. O Hadí pramen se neustále od roku 1991 staráme, čistíme jej, opravujeme a tentokrát jsme tam jeli umístit nový znak Hadího pramene. Máte zájem o tom vědět víc? Pokračujte tady:

picasaweb.google.com/olda.dvt/20130706ZKyjovaNaHadiPramenAZpet

Olda DVT

Poslední den naší expedice do Moravského krasu - pátek - jsme měli velmi bohatý program

21.06.2013 19:53

Navštívili jsme několik přístupných a jednu nepřístupnou jeskyni, muzeum výroby litiny a železa a na závěr poutní svatostánek - kostel Jména Panny Marie ve Křtinách. Fotoreportáž můžete vidět zde:

picasaweb.google.com/olda.dvt/20130621PatekMoravskyKrasJeskyneVypustekAJosefovskeUdoli